stedelijk museum schiedam

SMS_mark

Stedelijk Museum Schiedam

Periode: 2006 – 2009

Functie: marketing

Inhoud: Het museum voor Nederlandse moderne en hedendaagse kunst van na 1945 is in 2006 na een omvangrijke verbouwing heropend door de Koningin. Marketing speelt in het nieuwe museumbeleid een grote rol.
Het museum speelt tevens een centrale rol in het Schiedamse citymarketingbeleid.

Resultaat: Als medewerker marketing heb ik met de collega’s vanaf de heropening het museum op de kaart gezet. Jaarlijks organiseert het twaalf tentoonstellingen waaronder een publiekstrekker. Voor de grote tentoonstellingen ‘Picasso, Klee, Miro en de moderne kunst in Nederland’, ‘Lucebert. Schilder, dichter, fotograaf’ en ‘Constant. In het atelier’ heb ik de marketing gedaan. Alle grote, maar ook de kleinere tentoonstellingen hebben landelijke media aandacht gekregen. De overzicht expositie van Lucebert haalde het NOS journaal. In samenwerking met het bureau PK media zijn alle outdoorcampagnes uitgevoerd.

Klik hier voor meer informatie  www.stedelijkmuseumschiedam.nl